B33 szombaton

Program:

15:00-17:20 Csoport mérkőzések
17:20-17:30 Bemutató, játék
17:30-17:50 Elődöntők
17:50-18:00 Bemutató, játék
18:00-18:25 Döntők, eredményhírdetés

Csapatok /tervezett kerettel/:

ATOMERÔMÛ SE
Tóth Ádám
Vojvoda Dávid
Lorenzo Williams
Nick Williams

SZOVA-TREND OPTIKA KC Szombathely
Kálmán László
Tomislav Ivosev
Will Tamás
Simon László

LAMI-VÉD KÖRMEND
Ferencz Csaba
Farkas Attila
Ruják András
Kutasi Gergely

SOPRONI KC
Gombás Gábor
Vesztergom Zsolt
Takács Norbert

Zalakerámia ZTE KK
Koma Dániel
Gáll Dominik
Kertész Dániel
Kerkai Ákos

PÉCSI VSK-PANNONPOWER
Halász Ákos
Bíró Olivér
Bödör Bence
Horváth Balázs

VESZPRÉM
Czakó Tamás
Gáspár Mátyás
Fehér Dávid
Kováts Viktor

ELIT BASKET TÖRÖKBÁLINT
Radovics Richárd
Bihari Máté
Spiriev Olivér


FIBA 33 Hivatalos Játékszabályok 2012

A fair play és a sportszerû magatartás természetesen szerves része a FIBA 33
játékszabályainak.
1. § A pálya
A mérkőzést a FIBA szabályok szerinti félpályán kell játszani.
2. § Csapatok
Minden csapat maximum négy (4) játékosból (3 játékos és 1 cserejátékos) valamint egy (1)
edzőből áll.
3. § A mérkőzés hivatalos személyei
A mérkőzés hivatalos személyei: az első játékvezető, a második játékvezető, és az őket
segítő három (3) fős asztalszemélyzet, nevezetesen a jegyző, az időmérő és a 10
másodperces készülék kezelője.
4. § A mérkőzés kezdete
4.1. A csapatok egyszerre melegítenek (3 perc).
4.2. A mérkőzés megkezdése előtt az „A” csapat egyik játékosa egy 3 pontos dobást
kísérel meg a pálya bármely pontjáról, a 3 pontos vonal mögül. Ha a kísérlet sikeres,
az „A” csapat, ha sikertelen, a „B” csapat kezdi a mérkőzést határvonalon túli
bedobással, a jegyzőasztallal szemben. A mérkőzést kezdő csapat ellenfele lesz a kedvezményezett
a következő feldobáshelyzetben a váltakozó labdabirtoklás szabályainak
megfelelően. A váltakozó labdabirtoklás kedvezményezettségét mutató nyíl annak a
csapatnak a kispadja felé mutat, amely a következő feldobáshelyzetben jogosult lesz a
labdára.
5. § Játékidő / A mérkőzés győztese
5.1. A mérkőzés két (2), egyenként öt (5) perces játékrészből áll.
5.2. Az a csapat azonban, amelyik hamarabb szerez 33 vagy több pontot, megnyeri a
mérkőzést akkor is, ha ez a hivatalos játékidő vagy a hosszabbítás(ok) vége előtt
következik be.
5.3. Ha a mérkőzés állása a második játékrész végén döntetlen, a mérkőzést
annyiszor kettő (2) perces hosszabbítással kell folytatni, amennyi a döntetlen eredmény
megszüntetéséhez szükséges.
5.4. A játékrészek és a hosszabbítás(ok) között egy (1) perces szünetet kell tartani.
5.5. Az a csapat, amely a mérkőzés kiírt kezdési időpontja után (3) perccel sincs jelen a
pályán három (3) játékra kész játékossal, a mérkőzést feladással veszíti el (33:0).
6. § Személyi hibák/Csapathibák
Az a játékos, aki öt (5) személyi hibát követ el, kipontozódik, és nem folytathatja a játékot.
Ha a csapat egy játékrészben elkövette a 4. csapathibáját, akkor életbe lép a csapatra
vonatkozó büntetőszabály.
7. § 10 másodperces szabály
A csapatnak 10 másodpercen belül kell mezőnyből végzett kosárra dobást megkísérelnie!
8. § Hogyan játszanak a labdával
8.1. Minden sikeres mezőnykosarat, illetve utolsó büntetődobást követően:
• A kosarat szerző csapat ellenfelének egy játékosa hozza játékba a labdát közvetlenül
a kosár alól, a pályáról (nem az alapvonalon kívülről):
a) úgy, hogy azt a pályán belül bárhol tartózkodó csapattársának passzolja. Azonban,
ha ez a játékostárs nem a 3 pontos vonalon kívül tartózkodik, akkor a labdát labdavezetéssel
vagy átadással a 3 pontos vonalon kívülre kell juttatnia.
b) úgy, hogy azt labdavezetéssel a 3 pontos vonalon kívülre juttatja.
• Ha a labda a 3 pontos vonalon kívülre került, akkor a kosárra dobás előtt még legalább
egy átadást végre kell hajtani egy csapattársnak.
8.2. Minden sikertelen kosárra dobást, illetve sikertelen utolsó büntetődobást követően:
• Ha a támadó csapat szerzi meg a lepattanót, akkor kosárra dobást kísérelhet meg
anélkül, hogy a 3 pontos vonalon kívülre juttatná a labdát.
• Ha a védő csapat szerzi meg a lepattanót, akkor a labdát labdavezetéssel vagy
átadással a 3 pontos vonal mögé kell juttatnia.
• Ha a labda a 3 pontos vonalon kívülre került, akkor a kosárra dobás előtt még legalább
egy átadást végre kell hajtani egy csapattársnak.
8.3. Labdaszerzés esetén:
Amennyiben az a 2 pontos területen belül történik, akkor a labdát labdavezetéssel vagy
átadással a 3 pontos területen kívülre kell juttatni. Ha a labda a 3 pontos vonalon kívülre
került, akkor a kosárra dobás előtt még legalább egy átadást végre kell hajtani egy
csapattársnak.
8.4. Ha az első támadó játékos, aki a 3 pontos vonalon kívülre vezette a labdát vagy ott
átvette azt, anélkül kísérel meg kosárra dobást, hogy legalább egy átadást végrehajtana
egy csapattársának, szabálysértést követ el.
8.5. Minden büntetődobással nem járó személyi hibát, szabálysértést és határvonalon
kívülre került labdát követően, illetve az első és második játékrész valamint a
hosszabbítás(ok) kezdetekor végrehajtandó bedobást a jegyzőasztallal szembeni oldalon,
a hárompontos vonal csúcsával egy magasságban lévő bedobási helyről kell elvégezni.
A bedobási helyet a határvonalon kívül egy 5 cm-es vonallal kell megjelölni. Az így
végrehajtott bedobáskor a labdát a játékvezető bocsátja a bedobó játékos rendelkezésére.
A bedobást végrehajtó játékosnak a labdát a pálya bármely pontján tartózkodó csapattársához
kell passzolnia. Azonban, ha ez a játékostárs nem a 3 pontos vonalon kívül
tartózkodik, akkor a labdát labdavezetéssel vagy átadással a 3 pontos vonalon kívülre
kell juttatnia. Ha a labda a 3 pontos vonalon kívülre került, akkor a kosárra dobás előtt
még legalább egy átadást végre kell hajtani egy csapattársnak.
8.6. Zsákolás csak nyomásra billenő gyûrûk alkalmazása esetén engedélyezett.
9. § Csere
Csere akkor engedélyezett, ha a labda holt, és a mérkőzésórát megállították.
10. § Csapat terhére írt holtidő
A mérkőzés során egyik csapat sem kérhet időt.


Zalakerámia ZTE KK; Dallos Ádám

Megosztás