Az új kor új kihívásokat hoz egy sportklub életében. A Zalakerámia ZTE KK (ebből a szempontból) is új mérföldkőhöz érkezett, hiszen a 2021/2022-es szezonban sok változásnak lehetnek szemtanúi szurkolóink. Az első ilyen a klub kommunikációjának rendbetétele, modernizálása. Erre a feladatra kommunikációs vezetőként Juhász Zoltánt nevezte ki a klubvezetés. Ennek kapcsán vele beszélgettünk…
Miért vállatad a felkérést?
Két éve folyamatos bepillantást nyertem a csapat életébe, kisebb-nagyobb média feladatokat ellátva, megismerve a klubtól elvárt kötelező kommunikációs feladatokat, szabályokat és elvárásokat. Időközben többször, kötetlenül sikerült beszélgetnünk a vezetőkkel a klub kommunikációjáról és kiderült, hogy sok mindenben egyeznek az elképzeléseink, irányvonalaink arról, hogyan lehetne a csapat kommunikációját tovább fejleszteni, hogy a szurkolókat is jobban kiszolgáljuk. Ezekből a beszélgetésekből jutottunk el odáig, hogy felkértek a Zalakerámia ZTE KK kommunikációs vezetői pozíciójára, amit nagy örömmel elfogadtam.
Mi motivál ebben a munkában?
Sajnos az elmúlt időszak kevésbé volt sikeres a klub életében. Az előző szezon végén is a Covid-19 járvány miatt hirtelen leállt a bajnokság, míg az idei év sajnos sok szempontból sem úgy alakult, ahogyan azt sokan terveztük. Sem a csapat nem hozta azt a szereplést, amit sokan vártak ill. az utolsó forduló kivételével néző nélkül kellett lejátszani a bajnokságot, így a szurkolóknak is kifejezetten nehéz lehetett ez az időszak. Rosszul hangzik, de az előbbiek ismeretében ez egy tökéletes időpont arra, hogy segítsek újraépíteni és korszerűsíteni a csapat kommunikációját és a klubvezetés elvárásainak eleget téve a munkámmal szeretnék a ZTE KK csapatának hasznos tagja lenni.
Mik az alapvető pontok, ahol a klubnak változnia kell?
Sok minden, hiszen a kötelező dolgokon kívül kevés dolog jelent meg a hivatalos felületeken a csapattal kapcsolatban, így a szurkolók is kevésbé érezhették magukhoz közel a csapatot. Az elkövetkezendő időszakban azon leszünk, hogy a tartalomgyártást növelve újra közelebb hozzuk szurkolóinkat a csapathoz.
Mik azok a felületek, amik megújulnak, lesznek-e újak?
A változás első szemmel is jól látható jele a megújult honlapunk, folyamatosan megújul csapatunk Facebook és Instagram csatornája ill. elindítottuk új Twitter és YouTube csatornánkat, hamarosan pedig új Podcast csatornánkon is érdekes tartalmakkal fogunk jelentkezni.
Szeretném felhívni a szurkolóink figyelmét, hogy érdemes bekövetni és feliratkozni közösségi felületeinkre, ugyanis lesznek olyan tartalmak, amelyek nem fognak megjelenni minden csatornánkon, valamint a csapattal kapcsolatos újdonságokról egy-egy felületen hamarabb tudnak értesülni!
Hogyan képzeled el, mivel lehet a szurkolókat, a médiát és a kosárlabda sportág szerelmeseinek figyelmét felhívni egy nagy múltú csapat tevékenységére?
A különböző közösségi felületeit kihasználva minden korosztályt minőségi tartalmakat gyártva képekkel, videókkal, interjúkkal és riportokkal próbálunk meg elérni az előttünk álló időszakban.
Megpróbáljuk azt elérni, hogy a közösségi média oldalainkra naponta többször is érdemes legyen ellátogatni. A hazai mérkőzéseinken is számos újdonsággal találkozhatnak majd szurkolóink.
Megpróbálunk a médiával is a napjainknak megfelelő kapcsolatot kialakítani és igyekszünk társadalmi szerepvállalásunkat is növelni, hiszen az elmúlt időszakban nem volt sok lehetőségünk megjelenni olyan eseményeken, amelyhez klubunk jelenlétével hozzá tudott volna járulni.
Néhány tartalmi újítást elárulsz nekünk?
Persze, szívesen. A csapattal kapcsolatos bejelentéseket sem egy egyszerű cikkel szeretnénk lerendezni, hanem ahogy az már a Teo kinevezésekor is látható volt, napjainknak is megfelelő körítéssel és bejelentéssel. Rendszeres szurkolói kérdezz-feleleket is be szeretnénk vezetni, hogy ezáltal minél jobban megismerhessék a játékosainkat. Nagyon sok olyan tartalom fog megjelenni, amely mérkőzéseink időpontjával kapcsolatban segíti szurkolóinkat a tájékozódásban. A korral haladva elindulunk a videós tartalmak gyártásának irányába.
Az egerszegi szurkolótábor megérdemli, hogy az eddiginél minőségibb hírszolgáltatást kapjon. Az anyagok mennyisége mellett minőségben is igyekszünk többet nyújtani a szimpatizánsainknak és azt elérni, hogy időben, elsőként a mi felületeinken keresztül tájékozódhassanak a csapattal kapcsolatos fejleményekről.
Az elmúlt időszakban rengeteg olyan hangvételű komment érkezett klubunk Facebook csatornájára, amely nem oda való, ezért néhány ember elől meg lett vonva a kommentelés lehetősége. Végül arra a döntésre jutottunk, hogy mindenkinek szeretnénk adni egy új esélyt, továbbra is várjuk a kommenteket és a szurkolói reakciókat, a megfelelő stílusban írt kérdésekre, észrevételekre válaszolni is fogunk, viszont aki legközelebb is oda nem illő stílusban fejti ki a véleményét, kénytelenek leszünk véglegesen elvenni a kommentelési lehetőségét.
Ahhoz, hogy ez a rengeteg változtatás a lehető legjobb eredményt érje el, szükségünk van a szurkolóink segítségére is. Ezért a következő napokban igyekszem felvenni a kapcsolatot a szurkolótáborok vezetőivel, hiszen szeretnék velük személyesen egyeztetni arról, hogyan tudjuk közösen visszavezetni a csapatot oda, ahova a múltja alapján lennie kell.
2021. május 19. Zalakerámia ZTE KK
Megosztás